Kaj imata skupnega morska sipa in France Prešeren?



Dr. Ranko Rajovič, ki se ukvarja z najnovejšimi spoznanji na področju nevroznanosti, predvsem s spoznanji na področju izobraževanja, je med svojim predavanjem izpostavil, da je učitelje treba izobraziti, da z reproduktivnim učenjem otroci ne bodo dosegli dobrih rezultatov. Res je, da se bo otrok naučil, si s ponavljanjem tudi zapomnil, vendar to ni uporabno znanje. Le-to je namreč najvišja raven znanja in pomeni vzporedno povezovanje informacij.

Kaj imata torej skupnega morska sipa in France Prešeren? Večina ljudi bo odgovorila, da sta oba živi bitji. Seveda. Nato odgovorijo, da imata glavi. Ampak to velja za katerega koli človeka. Zato je treba vzporedno asociirati in iskati rešitev. Po navadi ljudje ne najdejo rešitve in potem jim zastavimo lažje vprašanje.

Kaj imata skupnega morska sipa in gosje pero? Vsi odgovorijo, da črnilo. Od gosjega peresa nekoliko oddaljimo asociacijo – Prešeren je po navadi prikazan z gosjim peresom v roki. Tako dobimo funkcionalno znanje; vsi smo slišali za Prešerna, vsi smo slišali za morsko sipo, ne znamo pa ju povezati.
Uporabno znanje predstavlja uporabo informacij, ki jih imamo.